Henrik Mattsson

Volvo V70 II -12

Lack: Renault röd candy

Fälg/Däck: Dotz Revvo 9,5×20” fram, 12,5×20” bak. (breddade 3 tum inåt). Yokohama 245/30R20 fram, 305/25R20 bak.

Hjulupphängning: BMW M5 E39-bakvagn. Framvagn från 525 som breddats 40mm. D2-coilcovers. Polyuretanbussningar.

Bromsar: 8-kolvars Brembo med 355mm skivor fram. 4-kolvs Brembo med 355mm skivor bak. 4-kolvs Brembo från MC till parkeringsbroms.

Kaross: Volvo V70II 2012 som är breddad 80mm bak och 60mm fram. Helt rörchassi. Lite BMW M3 E90 i huven och kolfibertak. Stötfångare fram består av V70II facelift, V60 facelift och nedre del från V40. Grill V70 blandat med V40. Bakre stötfångare V70II facelift med V60 R-design diffuser.

Motor: Volvo T6 med två KKK24, S60 R-turboaggregat, individuella spjällhus från BMW M3 E48, nästan all kringutrustning är egentillverkad: grenrör, insug, kylare, intercooler, vattenrör, behållare. MS3-sprut.

Drivlina: BMW X1, RWD, 707-platta och sinterlamell

Interiör: DSL Scandinavia två tior, sexor i dörrar, treor i a-stolpar, DSL Reference CC steg – två CC-44 och två CC-500. Alpine-spelare

Favoritprodukt: SONAX PROFILINE Perfect Finish och SONAX XTREME Brilliant Shine Detailer - den använder jag både invändigt, utvändigt och under bilen!

Följ Henrik här:

Instagram: @mattssonsgarage
Facebook: Mattssons garage