Christian Magass / INFINITI G37

Christian Magass / INFINITI G37

Favoritprodukt:

SONAX PROFILINE Cutmax och SONAX XTREME Rich Foam Shampoo

Följ Christian på: 

Lack: Huvudfärgen härstammar från BMW Isle Of Man Green med en lite extra touch från Magass. Allt som är svart är med en Volkswagen Deep Black och med en subtil grön pearl och på i stort sett allt som har med drivlina och hjulupphängning ligger det en Renault ENV gul med massa grön pearl på. Det ligger mellan 5-9 lager av Standox VOC Extra beroende på område.

Fälg: 3 delade och motivlackade Kranze Vishunu 19" fälgar. 12.5" bak och 10,5" fram med gröna anodiserade bult från Pood Customs.

Däck: Nexen N'Fera däck 235/35/19 fram och 265/35/19 bak.

Kaross: Bilen har genomgått ett frontbyte från 2022 Infiniti Q60. Bilen är stålbreddad runt om. Bakskärmarna är 6 cm breda i catwalken och 12 cm breda i den nedre delen på varje sida.

Framskärmarna är breddade med 9 cm på båda sidor, men den bakre delen av skärmen är fortfarande från Infiniti g37 2010 och den främre delen är från en Infiniti Q60 2022 årsmodell. 

Dessa är svetsade och sammansmälta för att matcha de nya 2022-skärmarna och stötfångaren.

Fjäderbenstorn och krockbågar helt ombyggda för att passa 2022 års frontparti. Dörrarna har fått ett par Tesla Model 3 dörrhandtag. Bensinlocket har flyttats. Taket är helt tillverkat av kolfiber. Bagaget med en egenbyggd ducktail och helt ombyggd i kolfiber.

Motor: VQ37VHR Motor, Nissan 3.7l V6, med ett specialanpassat Nissan GTR insug, detta uppnåddes genom 3D-skanning, därefter en specialfräst distans. Själva motorn har byggts om med CP-smidda kolvar och Carrillo-stakar,

Bränslesystemet uppgraderades med en Walbro Motorsport GST520-pump och Deatschwerks-spridare. 

Transmission: 6-växlad automatlåda.

Avgassystem: Egen modifierat GTHaus Meisterschaft cat-back 2.5" avgassystem med inslag av VIBRANT katalysatorer, ljuddämpare och snabbkopplingar.

Effekt: Effekt: 320hk original, hoppas på 400+ efter mappning hos JRM Racing och på E85.

Vridmoment: TBD

Bilstereo / Multimedia: Alla ljudkomponenter är från Cerwin Vega. Det är från STROKER-serien. Totalt 8 stycken 6-tums midbasar, 6 stycken 4-tums diskanthögtalare, 2 stycken 12-tums basar, 2 stycken 1-kanals slutsteg och 2 stycken 4-kanals slutsteg

Tesla huvudenhet, Nakamichi ljudprocessor och en Stetsom INFINITE 120A strömförsörjning.

Omvandling Interiör: Inredningen är byggd i mdf, plast och glasfiber. Hela interiören är sydd av den magiske Mikael på Thors Sadelmakeri. Vi valde svart Alcantara och en blandning mellan beige perforerad Alcantara och beige läder.

Instrumentpanelen har modifierats och största förändringen är en inbyggd Tesla skär från Model 3, dörrsidorna är grovt modifierade för att rymma de fantastiska ljudkomponenterna från Cerwin Vega. En SRS-studio bur är installerad och inbakad i interiören. Jag gjorde en anpassad hållarlösning för tanken i baksätet under buren med polerade hardlaines.

Självklart har alcantara-taket 756st stjärnhimmel.

Hjulupphängning: Air Lift Performance 3P/3H luftfjädring med polerade dubbla 444c-kompressorer och 3/8 anpassade och polerade Hard Lines. Hela bak och framvagn är utbytt till fullt justerbara SPL Titanium krängningshämmarstag, länkage, camber och kaster armar. Bakre länkarmar är egentillverkade för full justering av både Camber och kaster men även för luftbälgarna. Alla bussningar ersatta med nya och uniball och UniFlex bussningar.

Bromsar: Akebono Big Brake kit med slitsade och borrade GKTech-bromsskivor. 355mm fram och 350mm bak med Centric Posi-Quiet bromsbelägg. 

Tack till: SONAX, LACKMAN, dB Akuten, Thors Sadelmakeri, JRM Racing.