Om SONAX

SONAX - ETT STARKT VARUMÄRKE SEDAN 1950

Sedan 1950 har SONAX varit synonymt med högkvalitativa bilvårdsprodukter. Oavsett om det gäller en småbil, mellanklassbil eller lyxbil – vare sig det handlar om motorsport, tuning-scenen eller klassiska fordon – står SONAX alltid vid bilentusiasters och experters sida när det gäller att uppnå den perfekta finishen. Varumärket finns representerat i över 120 länder och är därmed en av världens ledande tillverkare av bilvårdsprodukter. SONAX produkter utvecklas och tillverkas fortfarande på den plats där allt startade i Neuburg, Tyskland, vilket starkt understryke företagets engagemang för såväl platsen som kvalitetslöftet "Made in Germany".

SONAX SORTIMENT
Om SONAX

EXPERTER PÅ BILVÅRD

Våra experter inom forskning och utveckling strävar ständigt efter att förfina befintliga recept och utveckla nya produkter och lösningar, med fokus på högsta möjliga kvalitet, effektivitet och användarvänlighet. Produkternas exceptionella resultat i tester från ledande biltidningar som AutoBild, auto motor und sport och Auto Zeitung vittnar om denna framgång. Med sin oöverträffade kvalitet uppfyller SONAX de allra högsta förväntningarna och är en pålitlig partner för både privatpersoner och proffs, som värdesätter våra innovativa lösningar inom fordonsvård.

Om SONAX

HÅLLBARHET - EN SJÄLVKLARHET FÖR SONAX

Hållbarhet är en central del av SONAX verksamhet och vår strävan att bidra till en bättre framtid. Som ett familjeföretag med lång historia är vi djupt engagerade i att ta ansvar för både miljön och samhället. Vi arbetar aktivt med att utveckla hållbara lösningar, inte bara i våra produkter utan också genom hela vår värdekedja. Vårt mål är att minska vårt ekologiska fotavtryck genom innovativa metoder som kombinerar hög prestanda med miljömedvetenhet.

LÄS MER
Om SONAX Banner title
Om SONAX Banner title

BILVÅRD PÅ HÖGSTA NIVÅ

Från mitten av 1960-talet levererade SONAX högkvalitativa rengörings- och vårdprodukter till de första helautomatiska biltvättarna. Samtidigt utvecklades programmet för manuell bilvård kontinuerligt. Allt fler människor hade råd med egna bilar, något de var stolta över. På lördagar tvättades bilen rituellt, sällan av bensinstationspersonal, utan för hand av den stolte bilägaren. Efterfrågan på bilvårdsprodukter ökade kraftigt—och med den, framgången för varumärket SONAX.

SONAX startades av Franz Hoffmann och ägs fortfarande av familjen Hoffmann, som har sin bas i Neuburg a.d. Donau, i södra Tyskland. Franz Hoffmann påbörjade sin karriär med varumärket "SONA" som främst användes för silverputs i hushållen. För bilvårdsprodukter som snart skulle introduceras, adderades ett "X" till namnet för att ange att det var vax i förpackningen - varumärket SONAX var fött!'

MANFRED HOFFMAN

MANFRED HOFFMAN

“I am very proud of how dynamically and with a strong
character SONAX is approaching its 75th anniversary - with enthusiasm, commitment and a modern and future-orientated brand image. This is what convincingly expresses our guiding principle, bright times ahead “.


Manfred Hoffmann
Managing Partner, SONAX GmbH