Favoritprodukter:
Ceramic Gloss Booster och Tyre Care för det perfekta slutresultatet!
Följ Mathias här:
- Instagram: @gt92turbo & @tiasgaragesweden
- Facebook: Tias Garage Sweden
Info om bygge av GT92 Turbo
Motor: Toyota 2JZ-GTE, singelturbo Borg Warner SXE200, Forge wastegate/dumpventil, 3” rostfritt avgassystem, Dubbla Deatschwerksbränslepumpar, Nuke Competition Fuel Cell Unit, BMC-konfilter, DO88 silikonslangar, aluminium intercooler.
Effekt: 391hk / 526nm (Registrerad med dispens 20kw/100kg)
Drivlina: Getrag 6-växlad V161
Hjulupphängning: Toyota Supra fram och bakvagn, Torsen LSD-diff , D2 Coilovers.
Bromsar: D2 380mm bromskivor fram med 8-kolvs ok, D2 356mm bromskivor bak med 4-kolvs ok.
Fälg/Däck: Advanti Vertex 19” 8,5” fram och 9,5” bak, Dunlop 235-35-19” fram, 275-30-19” bak.
Kaross: Egentillverkat rör/fackverkschassi med skyddsbur samt modifierad Corolla Gti -89 kaross, ny torpedvägg 30-cm längre bak, egentillverkade skärmbreddare, sidokjolar, taklucka mm i glasfiber, breddad 10cm per sida, motorhuv ombyggd med scoop/luftintag, Sparco tanklock. Nitat och limmat aluminiumgolv invändigt och utvändigt.
Inredning: Nytillverkad instrumentbräda i glasfiber med integrerat TRD-instrument från Toyota Supra, Separata mätare: AEM Bredbandslambda, Sport-Comp/autometer avgastemp, oljetemp, laddtryck. Nytillverkade golv/sidopaneler klädda i svart alcantara, Sparco Sprint stolar, Sparco mocka ratt med Snap-Off, Sparco 4-punktsbälten.
Billjud: Bluetooth miniförstärkare, Kicker 4” koaxial högtalare
Lack: Toyota Röd 3E5